Visuele en auditieve skills

Visueel

What you see is processed in the brain. You learn to see similarity and diffenernces in pictures, letters and words. This is nessesary to be able to read, because different letters make a word. Words and letters are situated at a certain position. The “p” upside down is a ”b”, and twisted it is a “d”. By making words out of letters there becomes a word picture. Children learn to remember what they see, and are able to remeber it later.

Auditory

Before learning to write and read speaking is important. Children learn to make words out of sounds. Before children learn to read they have to know wich sounds make words and wich sounds are in the front/middle of back in a word. Rhythm is the way to learn this. Children remember easy when learning from a song. To perform task you need a auditory memory. How many tasks a child can remember is important to know, so you don’t give a child to many tasks at once.

Wich problems this can give when not yet fully developped:

  • Cannot remeber very well;
  • No sence of rhythm;
  • Not a good listener;
  • Cannot copy writing;
  • Hard time with differention/ association;
  • Badly focussed;
  • Don’t see or hear patterns;
  • Hard time learning to read.

What can you do?

Children should have an opportunity to carry out playful and fun movements. Teach children simularity and differences to see and hear. The information coming in from ears and eyes will become better processed and understood.

GRATIS SCREENTEST

Learn wich skills are not yet fully developped.

DOWNLOAD OUR COMPLETE PROGRAM

Complete program with exercises and activities for all symptoms named at this page.

[xyz-ips snippet=”producten-per-pagina”]

[xyz-ips snippet=”video-bij-product”]

Meer informatie

Primaire reflexen

Als baby heb je bewegingen die vanzelf gaan, als een reflex. Deze primaire reflexen zijn nodig.

Bewegen en
zintuigelijke ontwikkeling

Door rollen, kruipen, zitten, staan en lopen kan een kind controle krijgen over zijn lijf.

Ontwikkelen zicht

Wanneer een baby wordt geboren kan hij nog niet ver zien en ook niet kleur. Dit ontwikkelt zich langzaam. Er is ook nog geen…

Vestibulair
systeem

Wij hebben in ons lichaam een balans die ervoor zorgt dat we rechtop kunnen blijven staan. Dit is…

Lichaamsbewustzijn

Van baby tot peuter is er nog niet een ik-beeld. Alles is nog met elkaar verbonden; kind, ouder…

Fijne motoriek,
pengreep

Kinderen leren de wereld door van alles aan te raken, en door te voelen krijgen…

Oog- hand/voet
coördinatie

Wanneer een voorwerp zoals een bal beweegt moet je inschatten met je ogen waar het voorwerp…

Lateraliteit,
middenlijn

Peuters gebruiken beide handen en voeten evenveel. Het bewust worden dat je een linkerkant…

Richtingsgevoel

Jonge kinderen denken vanuit de rechterkant van de hersenen. Dit verandert…

Visuele en auditieve
vaardigheden

Wat je ziet wordt verwerkt in de hersenen. Je leert verschillen en overeenkomsten te zien…

Samenwerkende
functies

Wanneer een kind goed ontwikkelt en alle vaardigheden heeft aangeleerd en geankerd door…